dinsdag 25 maart 2008

De Dames

Vandaag liepen er twee mevrouwen door mijn plantsoen. Een van hen had een opvallende glimmende jas aan. Ze vroegen waar het beeldje was van de naamgeefster van mijn plantsoen. Nou gaat dit wel over mijn plantsoen, maar het heet niet naar mij. Dat geeft niet.

Ik vertelde de dames waar ik dacht dat het was. Maar ik geloof niet dat dat goed genoeg was. Ze wilden het zeker weten. Ze waren net al een keer verkeerd gelopen en ik zei dat ze weer terug moesten en dan aan de andere kant van mijn plantsoen moesten zijn. De dame zonder glimmende jas wilde in ieder geval niet weer terug.

Nadat ze doorgelopen waren begon ik te twijfelen. Vijf minuten later kwam ik langs het beeldje van de naamgeefster. Ik had het wel goed verteld. Iets verderop zaten de dames op een bankje. Als ze geluk hebben, hebben ze het beeldje niet gevonden. Dan mogen ze nog een keertje door mijn plantsoen wandelen.

Geen opmerkingen: